Vi får dig videre!
SÅDAN GENFINDER DU ARBEJDSGLÆDEN
1. Indledende samtale og vurdering
Vi ringer til dig og får en snak om, hvad du kan bruge et samtaleforløb til. Du vurderer efterfølgende, om du vil fortsætte samtalerne med os. Sammen med dig og din arbejdsgiver opstiller vi derpå nogle mål, som skal være indfriet ved forløbets afslutning.
2. Samtaleforløb
Vi afholder et antal samtaler med dig, hvor vi sammen finder frem til de egentlige årsager til
sygefraværet eller den dårlige trivsel. Måske skyldes problemet nogle andre faktorer end dem, du først havde antaget.
Samtalerne kan foregå hos virksomheden eller hjemme hos dig, og antallet af samtaler justeres efter behov. Med din tilladelse, så får din arbejdsgiver en tilbagemelding efter hver samtale, som giver en status på forløbet. Ingen fortrolige oplysninger videregives uden din accept.
3. Handlingsplan
Sammen udarbejder vi en handlingsplan til din arbejdsgiver. Målet med denne plan er at fjerne årsagerne til sygefraværet.
Handlingsplanen foreslår ofte konkrete forandringer i dit fremtidige arbejde. Planen kan eksempelvis foreslå, at du vender tilbage på deltid i en støttefunktion og gradvist arbejder dig tilbage mod fuldtid.
Handlingsplanen kan også foreslå ændringer af for eksempel opgavernes art, samarbejdsformer og lignende.
4. Evaluering af forløbet
Ved afslutningen af samtaleforløbet afholder vi en evalueringssamtale med dig og din arbejdsgiver – enkeltvis eller som fællesmøde.
5. Opfølgning
Efter evalueringen (trin 4) afholder vi som minimum 3 opfølgningsmøder med dig. Dette sker efter henholdsvis 1, 6 og 12 måneder samt derudover efter behov. Denne opfølgning sker for at sikre, at du fastholder din gode trivselstilstand.